سائق الحفار الصغير الذي شغل العالم في أزمة السفينة الجانحة بقناة السويس يرد على الساخرين

Pubblicato il 2 apr 2021
visualizzazioni 846 434
351

سائق الحفار في أزمة السفينة الجانحة
سائق الحفار الصغير الذي شغل العالم في أزمة السفينة الجانحة بقناة السويس يرد على الساخرين من حفاره الصغير
#بي_بي_سي_ترندينغ
للمزيد من الفيديوهات زوروا صفحتنا: www.bbc.com/arabic/media/video
اشترك في بي بي سي :bit.ly/BBCNewsArabic

BBC News عربي
Commenti  
  • سمير محمد

    سمير محمد

    15 minuti fa

    الساخرون لا قيمة لهم ولا وزن ولا يستحقوا حتى التعليق على تعليقاتهم السفيهه

  • Ha Hamdy galal

    Ha Hamdy galal

    3 ore fa

    مواضيع محترمه

  • Essam Hameh

    Essam Hameh

    6 ore fa

    عصام حامد هذاالرجل من عظماء مصر عشت يابطل رفعت راس المصريين للسماء رغم انف الحاقدين والخونه تحيامصر وجيش مصر العظيم وعزيز مصر ورجال مصر الأوفياء

  • محمد العميد

    محمد العميد

    9 ore fa

    اللي الناس متعرفوش ان دي هيا أحجام الحفارات .. وده حجم كبير .. فليه نقارنه بحجم السفينة العملاقة .. ثم إن المساحة المطلوب يحفرها ليس لها علاقة بحجم السفينة العملاقة

  • الاسلام اسمي وفخر للاديان

    الاسلام اسمي وفخر للاديان

    12 ore fa

    يوضع سره بأضعف خلقه صغير لكن بقوة العمالقه بارك الله فيك الرجل الشجاع عاش رجال مصر

  • Bahaa Muneer

    Bahaa Muneer

    19 ore fa

    Good

  • Asmaa Husien

    Asmaa Husien

    22 ore fa

    تحيا مصر وشعب مصر والحفار الشجاع الجدع

  • فهد عبدالله

    فهد عبدالله

    23 ore fa

    المصرين رجال وقت الشده ايد بي ايد محدش يقدر علينا احنا منخاف من اي دوله في العالم والي مش عاجبه يشرب من المالح

  • فهد عبدالله

    فهد عبدالله

    23 ore fa

    المصرين رجال وقت الشده ايد بي ايد محدش يقدر علينا احنا منخاف من اي دوله في العالم والي مش عاجبه يشرب من المالح

  • فهد عبدالله

    فهد عبدالله

    23 ore fa

    دول بتوع السخريه حقدين ميعرفوش مصر وشعب مصر وجيش مصر تحيا مصر تحيا الجيش المصري تحيا الشرطه المصريه

  • بسام سالم

    بسام سالم

    Giorno fa

    الف تحية طيبة من بلاد الرافدين إلى كل الشعب المصري في ارض الكنانه 🇮🇶🌹

  • Sefan Mousa

    Sefan Mousa

    Giorno fa

    الغريب انكم لسه بتقولوا اسمها ايفرجيفن، ياعم والله اسمها ايفر جرين🙄

    • Sefan Mousa

      Sefan Mousa

      6 ore fa

      @tarek abbas شكرا للتوضيح

    • tarek abbas

      tarek abbas

      12 ore fa

      السفينة اسمها ايفر جرين وتملكها شركة اسمها ايفر جيفن

  • bahaa Alden

    bahaa Alden

    Giorno fa

    الله يحفظه ويحفظ مصر

  • محمد مجدي

    محمد مجدي

    Giorno fa

    انا مصرى من ابطال اكتوبر فخور بتعويم السفينة وفتح القناة وتحية عظيمة لكل من ساهم فى هذا العمل العظيم وللعالم أجمع مصر على مر العصور بلد المعجزات ولا املك الا تحيا مصر تحيا مصر تحيامصر

  • Omar Iz

    Omar Iz

    Giorno fa

    الف تحية للبطل عبدالله ومن يسخر من هذا الرجل ااحقيفي يسخر مت نفسه لانه كلمات السخرية لم نتقص من قيمة عبدالله وانما اظهرت سطحية الساخرين

  • mahmoud m

    mahmoud m

    Giorno fa

    تحيا مصر وهو ده شعب مصر وقت الازمات

  • مقاول خير الجيلانى آل جاد

    مقاول خير الجيلانى آل جاد

    Giorno fa

    نحنا المصريين نقولو للصعب أهلن

  • Mohamed Aman

    Mohamed Aman

    Giorno fa

    زمان كانوا بيحكوا لينا حكاية الفار سفروت اللى انقذ الاسد!! بعد ما قطع شبكة الصياد بأسنانه!!!!!

  • مسلم حسين

    مسلم حسين

    Giorno fa

    الف تحية لسائق الحفار والشعب المصري الشقيق
    وخلاصة الكلام تم انقاذ السفينة ❤ حتى وإن كان بحجم حبة الرز مقابل الفيل

  • MR. Danso

    MR. Danso

    Giorno fa

    الله يهديكم في ناس موش مصريين او مفتاخرين بي اخونا حفضه الله من مصنع الرجال وتحيه لك وا لأهلك من جزائري مرا يومآ من هنا

  • ا ا

    ا ا

    Giorno fa

    كم احسدك على هذا الموقف ...؟

  • Ahmed Kosha

    Ahmed Kosha

    Giorno fa

    ولله الراجل ده هو البطل الحقيقي

  • سيد خليل

    سيد خليل

    Giorno fa

    الناس الفاضيه مش وراها غير السخريه من كل شئ زي الحريم الي قاعده علي المصطبه مش وراها غير دي عملت ودا عمل كتكم قرف والله انتا بطل

  • Reda Abo mahmoud

    Reda Abo mahmoud

    Giorno fa

    اه يا والاولاد الاي يا حلوين بحبك انم عملين مقطع علي الحفار الصغير علشان تغيزالاخوان وتجيبو الساق بتاع الحفار بس مش مهم الحفار لا كبره ولا صغره اهم حاجه الساق الاي شغال علي الحفار منكن يبا الحفار كبير والاي يبه شغال عليه عرمه ميعرف تاخد منه عمل

  • cherif Alger

    cherif Alger

    Giorno fa

    انت بنسبة الينا بطل وراجل وسيد الرجال

  • nori salah

    nori salah

    Giorno fa

    هههههههههههه صدقا. نمله تريد انقاذ فيل. كف عن الكذب لولا القاطره الهولنديه لمكثت الباخره الي يوم يبعثون. قال شحته قال ههههههههههههههههههه

  • Eman Ramadan

    Eman Ramadan

    Giorno fa

    ربنا يكرمك ويوفقك انت واجهه مشرفة انسان متحدي تحملت ونجحت بفضل الله تحيا مصر شعب وجيش ورئيس يارب رئيس استثنائي في وقت استثنائي .

  • joker noir

    joker noir

    Giorno fa

    الحفارة هي مجرد ناموسة بتزن على ودان السفينة والله معادلة تفطس من الضحك وهاذا نتيجهة إهمال وتقاعس الدولة لجلب معدات عملاقة من الخارج اللتي تليق بحجم المشروع الضخم اللي يمتلكونه مادام ياخذون رسوم ضريبية على السفن التجارية التي تعبر من القناة

  • ahmed al-kahlidi

    ahmed al-kahlidi

    Giorno fa

    تحية الى كل العاملين وعبد الله شحتة خلي السيسي يكرمهم أبناء مصر الأهرامات

  • بّـقَآيّآ جَ ـرَوُحً ـ

    بّـقَآيّآ جَ ـرَوُحً ـ

    Giorno fa

    كان جابو خيول اقوى لتعويمها😅

  • العراق العظيم

    العراق العظيم

    Giorno fa

    { يٰٓأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسٰىٓ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَآءٌ مِّن نِّسَآءٍ عَسٰىٓ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ ۖ وَلَا تَلْمِزُوٓا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقٰبِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمٰنِ ۚ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولٰٓئِكَ هُمُ الظّٰلِمُونَ }
    [ سورة الحجرات : 11 ]

  • حسين نصر

    حسين نصر

    Giorno fa

    نصيحتي اليك لا تسخر

    • حسين نصر

      حسين نصر

      Giorno fa

      @العراق العظيم حقا

    • العراق العظيم

      العراق العظيم

      Giorno fa

      { يٰٓأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسٰىٓ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَآءٌ مِّن نِّسَآءٍ عَسٰىٓ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ ۖ وَلَا تَلْمِزُوٓا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقٰبِ ۖ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمٰنِ ۚ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولٰٓئِكَ هُمُ الظّٰلِمُونَ } [ سورة الحجرات : 11

  • سعد سعيد

    سعد سعيد

    2 giorni fa

    حفار صغير ولكن بدخلة رجل وطنى 💖وعزيمة ومحبة وطن💖👍🇱🇾🌹

  • the Queen

    the Queen

    2 giorni fa

    تحية لسائق الحفار الذى انشغل بعمله و انجاز مهمته عن الرد على التفاهات و المفروض يكون هذا حال كل اسان يشعر بواجبه الوطنى تحيا مصر قاهرة الصعاب

  • Bushra Fayrooz

    Bushra Fayrooz

    2 giorni fa

    احسنت يابطل قال تعالى كم من فئةٍ قليلةٍ غلبت فئةٍ كثيره بأذن الله .

  • Rach Mokh

    Rach Mokh

    2 giorni fa

    يا اختي لولا الشركة الهولندية لكانت هاد السفينة لحد اليوم في قناة السويس.

  • كهلان الزوبع kahlan alzooba

    كهلان الزوبع kahlan alzooba

    2 giorni fa

    تحيى لكل شعب مصر الحبيبه

  • Sherif Alattafy

    Sherif Alattafy

    2 giorni fa

    اللهم انصر مصر تحيا مصر تحيا مصر

  • Sherif Alattafy

    Sherif Alattafy

    2 giorni fa

    اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا وشفيعنا ومولانا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين

  • Nouh Hamouda

    Nouh Hamouda

    2 giorni fa

    ايا كانت الوسيلة المهم نجح المصريون في تعويم السفينة مبروك لمصر وأهلها الابطال

  • محمد الفلاحي

    محمد الفلاحي

    2 giorni fa

    اعانك الله 🤲🏻

  • Mustafa Mohamed

    Mustafa Mohamed

    2 giorni fa

    فكرني بالجندي المصري اللي بيتقدم لفك لغم وابطال مفعوله، ،،،بيضع نفسه حياة او موت من اجل الاخرين، ،،،اتمني تقدير كل من ساهم في العملية ونجاحها بتامين حياتهم ماديا

  • قناة الاصدقاء متنوعة

    قناة الاصدقاء متنوعة

    2 giorni fa

    مستحيييل تشوف دعوة الوالدين  ومتعاونش  هاد القناة ربي يدخلهم الجنة بدون حساب يارب🇲🇦🇩🇿🇹🇳🤲

  • عبدالرحمن ابو عمار

    عبدالرحمن ابو عمار

    2 giorni fa

    المخ الذي اودعه الله في رئس يتحكم بجسم الانسان واذا اردة بسيارة شحن او سفينة شحن او يقود العالم. وحجمه لا يتقارن بما يتحكم

  • الثئر

    الثئر

    2 giorni fa

    لو طحت يا صاحبي ما يرحموك الناس ولكن عندما تنتصر علا الجميع ان يصمت 🤫 وترفع رائسك عالين ✌️✌️

  • السعيد الافندى

    السعيد الافندى

    2 giorni fa

    النوى تسند الزير
    و هذا الحفار ساعد في تعويم السفينه العملاقه
    نحن المصرين ليس لدينا مستحيل طالما العقل يفكر
    سلام

  • Haji Musa

    Haji Musa

    2 giorni fa

    এমবিসি মোস্তফা আগা মুসা 💯🇧🇩💖💖💖👑

  • Haji Musa

    Haji Musa

    2 giorni fa

    BBC News Musa 💯🇧🇩💖💖💖👑

  • علي الصعيدي

    علي الصعيدي

    2 giorni fa

    مش ف مستحيل بإذن الله تعالى
    وتكفي مصر بتعرف العالم انو ممكن نطلع اسقال بمسمار لا نعجز ع اي شي مهما كان ياساده وتحياتي لكل الشعب العربي والإسلامي

  • Said Said

    Said Said

    2 giorni fa

    بطل بطل

  • Emel Emel

    Emel Emel

    2 giorni fa

    كنت صغير وكان في قصه ازاي ألفار انقذ الأسد من شبكه صياد اكل الشبكه وهو اكل العباره تحياتي لك

  • Ahmed abdel_ghany

    Ahmed abdel_ghany

    3 giorni fa

    تحيا مصر،

  • Gg Hh

    Gg Hh

    3 giorni fa

    مافي احلى من الصدق مصر لتمتلك معدات ثقيله لمواجهة هذه التحديات التي يواجهها العاملون في القناة

  • Shaiea Almaweri

    Shaiea Almaweri

    3 giorni fa

    اكيد الامارات لها يد في ذالك واتذكروا كلامي ولو بعد حين

  • Allen Tawati

    Allen Tawati

    3 giorni fa

    السخرية ليست من هذا المسكين الذي يقوم بعمله باخلاص ولكن السخرية من قناة السويس نفسها التي بعد مئات السنين لم اعمل حساب لحادث مثل هذا وهذا ايضا ليس سخرية من مصر العزيزة هذه الحوادث تتكرر في اوروبا ولكن عندهم الاجهزة والسفن التي تخرج مثل هذه السفينة بكل سهولة

  • Manar Elshahat

    Manar Elshahat

    3 giorni fa

    الحمد لله ان ربنا سترها و الله
    دي مدينة ماشية في قلب الماء

  • moh bou

    moh bou

    3 giorni fa

    ههههههه مسخرة حقيقيه ، شوف أسيادك الهولنديين ماذا فعلوا

  • Nad

    Nad

    3 giorni fa

    برابو لرجالة مصر

  • Karim Sakr

    Karim Sakr

    3 giorni fa

    الراجل عمل اللي عليه وزياده مع ان كان المفروض من السلطات يكون فيه مساعدة ااكبر واقوي من كدا واللي بيسخروا منه دي عالم فاشله واللي بياكلوهم ماما وبابا

  • egyptian349

    egyptian349

    3 giorni fa

    المذيعه سكرانه بتقرا تغريده السيد الكفراوي وقدمها صوره السيد وتقول فطومه وتكررها

  • هشام الغندور

    هشام الغندور

    3 giorni fa

    هذا بطل من الابطال الذين ساهمه في تعويم السفينه لان الانسان المصري دائما مخلص في عمله ويتفانه فيه بروحه ودمه لوطنه واحنا كمصرين بنسيب الا يتكلم يتكلم والعبره بالنهايه هما دول الابطال الخلصين عاشت مصر واولاد وابطال مصر

  • الي رجع حسابه

    الي رجع حسابه

    3 giorni fa

    السخرية ليست من سائق الحفارة
    و لا من الحفارة نفسها
    بل السخرية من طريقة تعامل دولة بحجم مصر مع ازمة عالمية كهذه

  • احمد حامد

    احمد حامد

    3 giorni fa

    يبني احنا ربنا هو اللي حامينا وبيحركنا بقوه منه
    وربنا يشمت الشامتين في نفسهم
    وينصرنا ديما عليهم

  • أبو سليمان

    أبو سليمان

    3 giorni fa

    أهجهم🔥حسان/يوتيوب:
    📌الــنــ📰 ـبــأ ₂₈₀ 👈 الرابـ• ـط باللـ• ـمحة ، اضغط على حسـ• ـابي للوصـ• ـول إليه
    🗓الثلاثاء ₂₃ شعبان ₁₄₄₂ هـ
    ولايـ ཾـة سيـ ཾـناء
    بتوفيق الله تعالى، استهـ ཾـدف جنـ ཾـود الخـ ཾـلافة جـ ཾـرافة للجـ ཾـيش المصـ ཾـري المرتـ ཾـد في منطقة (الشـ ཾـلاق) جنوب غربي مدينة (الشـ ཾـيخ زويـ ཾـد) أمس، بالأسـ ཾـلحة الثقـ ཾـيلة، ما أدى لإحـ ཾـراقها، ولله الحمد.
    📌الــنــ📰 ـبــأ ₂₈₀ 👈 الرابـ• ـط باللـ• ـمحة ، اضغط على حسـ• ـابي للوصـ• ـول إليه
    🗓الإثنين ₂₂ شعبان ₁₄₄₂ هـ
    ولايـ / ـة سيـ / ـناء
    أسـ / ـر وتصـ / ـفية عنصـ / ـر من صحـ / ـوات الرـ ཾدة الموالـ / ـية للجيـ / ـش المصـ / ـري المرتـ / ـد بمنطقة (البـ / ـرث) جنوبي رفـ / ـح.

  • nafez ahmad

    nafez ahmad

    3 giorni fa

    الحقيقه الله يعطيه العافيه
    الموضوع اكبر من هيك اخي الكريم
    انا برأيي يتوجب وجود اليه أكبر واضخم تحت تصرف صيانه القناه ويكون جاهز في وقت الطواريء
    عملت مجهود كبير تستاهل اكثر من شكر !!!!!

  • محمود النادي

    محمود النادي

    3 giorni fa

    خط بارليف الكبير انهار تحت قدم المصريين بخرطوم مياه وجندى مؤمن والاخره العملاقه حفار بحجم نمله حررها بفضل الله تحيا مصر 🇪🇬💐

  • عبد السلام الكميم

    عبد السلام الكميم

    3 giorni fa

    آجمل قناه وأحسن مذيعين

  • Irene Raouf

    Irene Raouf

    3 giorni fa

    حقيقي المثل الي بيقول نوايه تسند الزير ربنا يكتر من أمثال هذا البطل

  • طاهر سليم

    طاهر سليم

    3 giorni fa

    سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

  • علي الأسعد

    علي الأسعد

    3 giorni fa

    اذا انفتحت القناة.ستغرقكم

  • Fouad Osman

    Fouad Osman

    3 giorni fa

    مهما كان حجمك صغير ... الا تأكد أن ليك دور هام تقوم بيه في إنقاذ ما هو أكبر حجما ... الذى عجز عن إنقاذ نفسه

  • Ihssan Ihsan

    Ihssan Ihsan

    3 giorni fa

    الناس لهيا بالناس والقملة لهيا بالرأس

  • جوريه ياسمين

    جوريه ياسمين

    3 giorni fa

    المصريين بنوا الاهرامات اعجوبه الدنيا ...مش صعب عليهم زحزحة هذه السفينه عندهم صبر على الشغل غريب واصرار خاصه لما ايحسوا ان مصر في خطر ...الوطنيه عندهم تجري في الدم مش كلام في نشيد وطني ..كل التحيه لأهل مصر ..من ليبيا

    • عبدو عبدو

      عبدو عبدو

      3 giorni fa

      صباح الخير عليكي..كلامك والله بيدي طاقه ايجابيه..تحيه من مصر الي اهل ليبيا الحبيبه الشقيقه 💖💖💖

  • عبدالعزيز العقيل

    عبدالعزيز العقيل

    3 giorni fa

    تحيا مصر

  • يوسف الدسوقي

    يوسف الدسوقي

    3 giorni fa

    الله يصلح حالك

  • afaf elrefay

    afaf elrefay

    3 giorni fa

    المصري عبقري جبار

  • fareed fareed

    fareed fareed

    3 giorni fa

    خبر تافه

  • MOHAMED BKL OUJDA AL HOCEIMA

    MOHAMED BKL OUJDA AL HOCEIMA

    3 giorni fa

    الله يحفظك اخي

  • Mahmed Mahmoud

    Mahmed Mahmoud

    3 giorni fa

    إللى بنوا الأهرامات مش كتير عليهم يعوموا حتة سفينة ما تجيش ربع حجم أصغر هرم فى مصر تحية من القلب لرجل الحفارة وموتم بغيظكم يا اعداء مصر

  • nesy lexy

    nesy lexy

    3 giorni fa

    والله حفارة حبة أرز مقابل جبل ايش هاي المهزلة يا عرب اصبحتم مهزلة اقسم بالله تاخدون الأمور بطريقة بدائية اننا في 2021 عيب وعار انكم ترسلون حفارة بحجم حبة أرز مصر كلها بمساحتها و باقتصادها ما تقدر ترسل حفارات كبيرة لتخليص من هذا المشكل البسيط تبا لكم

  • Eslam Aboetman

    Eslam Aboetman

    3 giorni fa

    ربنا يحفظه ويبارك فيه

  • moi ANIS

    moi ANIS

    3 giorni fa

    تحيا مصر الشقيقة
    وتحيا تونس الخضراء كذلك 🇩🇿

  • القيصر السوري عاشق صدام

    القيصر السوري عاشق صدام

    3 giorni fa

    حسبنا الله ونعم الوكيل فيهم

  • Bf G

    Bf G

    3 giorni fa

    سوي زين وذبه بشط

  • Magda Soliman

    Magda Soliman

    3 giorni fa

    👋👋👋👋

  • نوار نوار

    نوار نوار

    4 giorni fa

    اوشي خبر تافه غيرمهم
    ٢/ الفعل مو بال حجم اافعل بالقوة
    ولعقل / اكو هوايالات كبيرات الحجم وفعلهم لاينفع واكو الات صغيرت الحجم وفعلها نافع
    عراقي مغترب

  • Doha Kasm

    Doha Kasm

    4 giorni fa

    بحصة تسند جرى

  • حجاج الشريف

    حجاج الشريف

    4 giorni fa

    نحن المصريين نفعل ماترونه مستحيل ٠ أقربها نصر اكتوبر

  • Mohammed Alotaibi

    Mohammed Alotaibi

    4 giorni fa

    و

  • Ahmed Begari

    Ahmed Begari

    4 giorni fa

    هي قالت السفينة ايفركذن ولا انا سمعت غلط ؟

  • Amer Abdouni

    Amer Abdouni

    4 giorni fa

    💪💪🖒بطل يا معلم

  • ابوراكان 505

    ابوراكان 505

    4 giorni fa

    الشعب كان مشغول بالسخرية وانت كنت مشغول بحل ازمة وطنية تحياتي لك ايه البطل اخوك من جنوب بلادالحرمين🌹✋

  • Khaled Makarem

    Khaled Makarem

    4 giorni fa

    اولا مش ده الصورة اللى الناس اتريقت عليها
    الصورة الاولى كانت لودر عادى
    الناس اتكلمت ايه علاقه اللودر بالمشكله جاى يسوى الارض
    مش الكراكة
    الكلام على اللودر مش السواق او الكراكة

  • Mehdi Pascal

    Mehdi Pascal

    4 giorni fa

    المصريين حفرو قناة السويس في زمن لم يكن متوفر فيه الحفرات، لو كانت هناك حفارات في داك الزمان، لحفرو قناة السويس و قناة بانما في أن واحد، تحية للأبطال.

  • ali hashim

    ali hashim

    4 giorni fa

    اكبر غبي الذي روج لهذا الخبر بالعكس تماما
    هناك معدات صغيرة جدا تقوم بأعمال جباره
    خصوصا فخات السحب pullers في أعمال الروتري
    ثانيا هؤلاء المصريين كده وكدود
    تحياتي من العراق

  • آدم الكنج

    آدم الكنج

    4 giorni fa

    سبحان الله يوضع سره في اضعف خلقه

  • Meriam Mariam

    Meriam Mariam

    4 giorni fa

    اللي عوم السفينه هولندا وبلاش كذب وفعلا مصر دورها كان مسخره

  • فضيل الناجي

    فضيل الناجي

    4 giorni fa

    شنو هالاستعباط والهبل والسذاجه الذي تروج له بي بي سي الي طلع السفينة وعومها وجرها الجرافات الهولندية بدليل انها ماتحركت الا بعد مجيئ الجرافتين بلاش استهبال

  • Hgk Kfng

    Hgk Kfng

    4 giorni fa

    عبدالله انسان بطل واني احيي من كل قلبي

  • اسطوره xD

    اسطوره xD

    4 giorni fa

    يحلاوه سواق حفار عمل حاجه من ضمن الي بنعمله بقي بطل 😂😂😂 امال لو شفتونا وحنا ركبين الحفار بقي هتقولو علينا ايه